Brev:
Løs afføring - 3 år, 11 mdr.
19. juli 2010
Alder:
3 år, 11 mdr.
Løs afføring - 3 år, 11 mdr.
Hej Helen!
For ca. en måned siden har min søn på knap 4 år endelig overvundet frygten for at skulle lave stort på toilettet. Efterhånden er der længere og længere mellem uheld i bukserne, så det er virkelig, virkelig skønt for alle parter:-)
Så langt, så godt... Efter han er begyndt at komme af med afføring på toilet, har jeg tænkt over, at han egentlig stort set altid har meget løs afføring. Måske derfor skal det helst gå meget hurtigt, fra han mærker, at han skal af med afføring og til det kommer!?
Jeg tænker umiddelbart om hans løse afføring afføring har noget med hans kost at gøre. Vi spiser generelt meget grønt og groft. Tror du, han får for meget fiber i kosten? Han får altid havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost, frugt og grønt som mellemmåltider og aftensmaden består så også gerne af noget grønt, groft og magert.
Hvor går grænsen? - for han har vel heller ikke godt af at erstatte rugbrød og frugt med hvidt brød...
Med venlig hilsen
LM